نحوه ی انتخاب عطر مناسب با سن شما

عطر مناسب با سن

نحوه ی انتخاب عطر مناسب با توجه به سن شما

حس بویایی حس پیچیده‌ و دلنشینی است و هر فردی درکی خاص از بو و رایحه ی عطر ها دارد به همین خاطر انتخاب عطر هم کار سختی است. سلیقه بویایی نه تنها در هر فرد متفاوت است بلکه این سلیقه در هر دوره زمانی مختلف هم تغییر کرده و هر دوره عطر مناسب سن خود را انتخاب می کنند.توصیه میکنم حتما ادکلن کرید اونتوس را تست کنید. قیمت این ادکلن با تخفیف ویژه در فروشگاه عطر و ادکلن مه استایل موجود است.

عطر و ادکلن اعتباری

علاوه بر اینکه فرآیند انتخاب عطر مناسب به خودی خود کار سخت و دشواری است در نظر گرفتن فاکتور سن هم ممکن است این کار را پیچیده تر کند اما در این مقاله قصد داریم شما را با مواردی آشنا کنیم که انتخاب عطر مناسب سن برای شما را آسان ‌تر کند و با اطمینان بیشتر برای خودتان و عزیزانتان عطر مناسب خریداری کنید.

تولید عطر از سال ۱۹۹۰ وجود داشته و هر ساله به تعداد برند های عطر و ادکلن در جهان افزوده شده است که امروزه تعداد بیشماری عطر در بازار عطر و ادکلن یافت می شود. یا این وجود هنوز هم انتخاب عطر مناسب برای اکثر افراد یک دغدغه بزرگ است.

عطر مناسب با سن

خرید بهترین عطر مناسب سن افراد

عوامل بسیاری روی ذائقه های ما تاثیر می گذارد افزایش سن هم یکی از این عوامل است که روی کارکرد حس بویایی تاثیر مستقیم دارد و بالطبع این موضوع روی درک شما از رایحه ‌های مختلف هم اثر می گذارد. در نتیجه عطری که در دوران جوانی زندگی خود استفاده می‌کردید بسیار متفاوت با عطری است که در سن میانسالی خود استفاده می کنید و ممکن است آن عطر دیگر زیاد باب میل شما نباشد و یا عطری که برای هدیه و کادو به یک خانم جوان انتخاب می‌کنید هیچگاه مشابه عطری نیست که برای هدیه روز مادر انتخاب می‌کنید. کارشناسان عطر با بررسی افراد مختلف در رده ‌های سنی مختلف به نکات جالبی رسیده اندکه قطعا می تواند به شما در انتخاب عطر مناسب براساس سنی که در آن هستید راهنمایی کند.

در سنین نوجوانی مثلا از چهارده سالگی به بعد افراد معمولا رایحه هایی مثل بوی پختن کیک و شیرینی بیشتر می پسندند. تحقیقات علمی هم این را مسئله را ثابت کرده است که دختران نوجوان بیشتر رایحه های شیرین را ترجیح می دهند و آن را نشان دادن شخصیت و روشی برای تعیین قلمرو و هویت خود می دانند که برای پذیرش بیشتر در اجتماع بسیار مفید است. همچنین به دلیل اینکه نوجوانان فعالیت فیزیکی زیادی دارند. استفاده از اسپری ‌ها و عطر هایی که خاصیت ضد تعرق هم داشته باشد گزینه مناسبی برای آن‌ها مناسب است. برای این سنین استفاده از عطر های حاوی بو های هلو، انگور و وانیل پیشنهاد می‌ شود.

عطر مناسب با سن

چطور با توجه به سن و سال عطر انتخاب کنیم؟

شاید تاکنون به موضوع سن در انتخاب عطر مناسب خود دقت نکرده باشید اما نیاز است بدانید که در انتخاب عطر باید سن را هم در نظر بگیرید. اساسا افرادی که سن بالاتری دارند به عطر و ادکلن های با رایحه ی ملایم رغبت بیشتری نشان می دهند. عطر های خیلی تند، شیرین، تلخ، معمولا برای افرادی با سن بالا مناسب نیست. مسئله ی مهم دیگر در مورد استفاده از عطر در سنین بالاتر این است که با افزایش سن افراد مشکلات تنفسی و آلرژی بیشتر دیده می شود به همین علت استفاده کردن از عطر های با رایحه شدید مناسب نیست؛ همچنین اگر به دیدن بزرگتر های فامیل می روید نیز این موضوع را به یاد داشته باشید که هرگز از عطر های با رایحه تند استفاده نکنید.

همچنین برای کودکان هم استفاده از رایحه های تند و شدید توصیه نمی شود و ممکن است سلامتی آن ها را به خطر بیندازد. چون که حس بویایی کودکان هنوز در حال شکل گیری می باشد و استفاده مداوم از عطر های تند امکان دارد آسیبی به حس بویایی آن ها برساند؛ حتی به مادران شیرده هم توصیه می شود بهتر است کلا از عطر استفاده نکنند. همان طور که می دانید انتخاب عطر مناسب برای افراد جوان بسیار راحت تر از سن های پایین و بالاتر است.

دوره جوانی سن شور و نشاط، سرزندگی، کسب تجربه های جدید و عاشقی است که براساس روحیات خود عطر را انتخاب می کنید. نکته ی بسیار جالب این است که شما برای دوره ای از زندگی خود عاشق عطر با رایحه خاصی باشید ولی پس از گذشت آن دوران از رایحه آن عطر دیگر خوشتان نیاید.

عطر مناسب با سن

در سن تقریبا بیست سالگی فرد به تدریج وارد جامعه می ‌شود و در این دوره اثرات روانی عطر و جذابیتی که ایجاد می‌کند بسیار مهم است. خانم ‌های جوان بیست و چند ساله نسبت به برند های معروف و معتبر تمایل بیشتری دارند هر چند ممکن است توان خرید این عطر ها را نداشته باشند اما از این طریق سعی می کنند سطح اجتماعی و فردی خود را بالا ببرند. برای خانم‌ هایی که در این سن هستند عطر های با رایحه گل بهترین انتخاب است مانند گل لیلی، گل یاسمن و مگنولیا و بو ‌های ملایم و شیرین مثل مرکبات و کارامل برای استفاده روزه مره شان بسیار مناسب است.

در سن سی سالگی به بالا خانم ‌ها به مرحله ی پایدارتری از زندگی رسیده اند و تمایل دارند بیشتر احساس امنیت و جذابیت کنند. خانم های در این سن و سال بیشتر سمت رایحه هایی می روند که مسئولیت ‌های زندگی و روابط شان را در آن منعکس کنند. تحقیقات نشان داده ‌است که در این دوره زندگی انتخاب عطر برای خانم ‌ها دشوار‌تر است و انتخاب رایحه ‌های مختلف برایشان گیج کننده است. عطر مناسب سن سی سالگی معمولا حاوی رایحه گرم  مرکبات و گل‌ ها، و همچنین رایحه ‌هایی مثل آلوی سیاه، مشک، سرخالوی چینی می باشد.

عطر مناسب با سن

در سن چهل سالگی و بالاتر آن شرایط کمی متفاوت می شود. در این دوره زندگی شما آزادید که از هر نوع عطری با هر رایحه ای استفاده کنید. اما خانم ‌ها در این سن و سال دوست دارند از عطر هایی استفاده کنند که با آن احساس شکوهمندی و درجه یک بودن داشته باشند. خانم‌ های بالای چهل سال عطر های تند را ترجیح می‌ دهند زیرا با بالا رفتن سن حس بویایی ضعیف ‌تر می‌ شود و ممکن است عطر های با رایحه ملایم را به خوبی احساس نکنند. بنابراین عطر هایی که خانم ‌های جوان آن را تند استشمام می‌کنند برای خانم ‌های بالای چهل سال گزینه ی بهتری است. خانم‌ ها در این دوره رایحه های تند مثل گل مریم و خس خس و رایحه چمن و چوب مثل چوب صندل سفید و پاتچولی را بیشتر می ‌پسندند.

نکات حرفه ای برای انتخاب عطر مناسب سن

هر چند این نکات برای انتخاب عطر مناسب سن گفته شد تنها برای کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب ساده ‌تر آن است. در مورد حس بویایی هیچ چیز قطعی و ثابت نیست و ممکن است این موارد برای شما صادق نباشد و همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد. مثلا اگر هنگام خرید عطر از فروشگاه ‌های مختلف با کارشناس فروش هرکدام از این فروشگاه مشورت کنید هر یک از آن‌ ها یک عطر کاملا متفاوتی را به شما پیشنهاد می دهند که در بیشتر موارد این همان عطری است که خودشان برای خودشان می‌پسندند. بهتر است صحبت هایی از جمله عطر مخصوص ماه تولد و عطر مخصوص سال تولد و چیز هایی از این دست را فراموش کنید چون تجربه ثابت کرده بیش از هشتاد درصد افراد با این روش نتوانسته اند عطر مناسب خود را پیدا کنند. انواع مختلف عطر اگر از برند های اورجینال و معتبر باشند قطعا کیفیتی خوبی دارند ولی انتخاب عطر امری کاملا سلیقه ‌ای و منحصر به فرد  است و در این موضوع نمی ‌توان به نظرات دیگران و یا حرف ها تکیه کرد حتی در برخی موارد حس بویایی خود شما هم همیشه قابل اعتماد نیست.

عطر مناسب با سن

این درست است که نوع عطر باید براساس شرایط و موقعیت انتخاب شود و یک عطر معروف با پیشینه‌ی قدیمی خود قطعا ارزش بالایی دارد اما ممکن است شما را دچار سردرد و حالت تهوع کند در مقابل، یک عطر معمولی می تواند برای شما یادآور خاطرات خوش گذشته و زیبایی ‌های زندگی باشد.در انتخاب عطر مناسب دقت کنید که طبع عطر ها با توجه به اسانس هایی که در هر عطر استفاده شده است متفاوت می باشد. شاید شما تاکنون تصور می‌ کردید طبع ها و مزاج ها فقط مخصوص خوراکی‌ها هستند اما در حالی‌ که عطر ها نیز مزاج خودشان را دارند. انتخاب عطر علاوه بر علاقه، باید با توجه مزاج فرد انتخاب شود. طبع عطر ها شامل تند، گرم، خنک، شیرین،تلخ، ملایم می باشد.

اگر انتخاب بهترین طبع عطرها براساس مزاج فرد انجام شود، عملکرد مغز را بهبود می‌ بخشد. عکس این قضیه صادق باشد به طوری که اگر عطری براساس ذائقه و سلیقه انتخاب نشود تاثیر منفی به همراه دارد. برخی عطر ها اگر با مزاج فرد سازگار نباشند، ممکن است عملکرد مغز فرد را دچار اختلال کنند. برخی از بو ها منحصراً روی مغز عده خاصی اثر می‌گذارند؛ اما برخی بوها مغز همه‌ی افراد را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Instagram